En idé.

En skön grej att göra i sommar vore ju att turnera runt lite. Fixa ett gäng man trivs med som man kan köra lovsånger med och fördela andaktsansvaret med, och bara turnera runt! Det vore ju sjukt härligt :).
Alltså inga möten, det är lite för stort, för tidigt. Kanske när man har blivit lite mer tighta. Man kan ju börja med att åka runt i lite närliggande församlingar där man känner folk och köra på ungdomssamlingar och liknande. After that rumour has it's way, och annars är det ju bara att ta kontakt. Faktiskt. Det kristna sverige är ju en ganska liten värld just kontaktmässigt sett. Det finns ju alltid ngn som känner en annan, och en annan, och en till annan, som kanske bor 158 mil ifrån.
Men alltså fatta grejen! Man behöver ju bara folk som kan gitarr, piano, bas , trummor, sång och "Lova Herren 1,2,3" (haha ;) ). Man behöver kanske inte allt, och man behöver ju verkligen inte vara ett proffs på det man ska göra. Jag kan tex tänka mig att spela piano, gitarr och kanske tom ha andakt, och jag är inte superbra på ngt av dom instrumenten och jag har ju faktiskt aldrig haft en andakt, men fatta vad sjukt kul det skulle bli. Det hela skulle ju bli bättre och tightare med tiden. Visst vore det sjukt härligt!
Jag blev jättepepp. sjukt asmkt pepp.
Det skulle vara gött.
(sen kan man ju typ köra gatumusikantgrejen också, om man känner för det..)


HON KOMMER HEM IMORGON!
Helt fantastiskt galet! Och SKÖNT också, på nåt vis.
Allrasteunderbarasteälskadejosefinrullgardinkommeräntligen! :D


Och det är bara två veckor kvar till skolavslutningen. Helt galet. Sjukt skönt.
Jag har bara en ganska stor spanskagrej tills på onsdag som jag måste plugga järnet på (mitt betyg kan höjas). Och så har jag en engelska uppsats+redovisning (mitt betyg kan också höjas där, för jag gjorde uppenbarligen väldigt bra ifrån mig på np ^^. Hur gött som helst att jag bara kommer att behöva anstränga mig riktigt hårt först i slutet av terminen, this could be my english-mvg) om trafficking. Och så ska jag lämna in en "summary" som hon har tappat bort.
Nice huh?
Oj just det. Jag har ett porträtt och en trädteckning kvar att göra. Oj. Det ska också in.
Men. Det ordnar sig. Jag har pluggat mkt förr.

veckans pepp:
  1. snaaart skolavslutning!
  2. min shopping, eheh. (jag behövde det. jag har slösade pengar på mig själv, och det gör jag inte så ofta)
  3. josefin kommer hem!
  4. feriepraktik på grännas ålderdomsenhet, första perioden!
  5. Jag har fotat med Kaggeholms (Fridas skola) Nikon D70. En fantastisk dröm, så att säga!
  6. Jag har blivit lite upside sunhine nu, mer och mer!
  7. Det är såå fint och härligt ute!
  8. Ellen, Frida och PJ är hemma!
  9. (sist men itne minst..!) Ny längtan, nytt hopp, all thanks to Him!

Mer eller mindre.

veckans misspepp:

  1. Veckans "Word of the week"
  2. Spanskan. (jag håller dock på att komma över den misspeppen)
  3. Inget strandgården. (jag hade behövt pengarna. verkligen.)
  4. Mitt gräsligt ostädade rum.
  5. p o l l e n.

Mer eller mindre.

Tack och adjö.

Inga kommentarer: