Blodtrycksfall, jippie!


Det här suger. Jag får inte spela fotboll, för att jag mnåste träna min knän först (och föresten, det skulle jag kunna göra så mkt bättre, om jag fick spela fotboll). Men nu, så kan jag knappt trött ut mig, utan att få blodtrycksfall!
Dumma kropp med lågt blodtryck, och järn- och vitaminbrist!
Jag äter ju faktiskt sånt där "ferro vital", och "mitt val" -tabletter.
Dumma.
Och när det är såhär kan man ju tänka sig att man borde kolla upp det, och som svar på det kan jag säga att sjukvården suger gällande att boka tider.
Jag vet, sverige har en jättebra sjukvård, man behöver itne betala fasligt mkt, och det finns så mkt mer möjligheter än.. på andra platser i världen.
Men det är ju helt sjukt, att man inte kan få en tid hos en vårdcentral förens om två dagar, och när dom två dagarna har gått, som får man ju bara hoppas på en tid, och då dröjer det ämdå ngra dagar, kanske veckor!
Är det inte meningen att man ska få sjukvård när man behöver det?!
Märks det att jag är lack på det här?



Idag ska jag färga om håret. Bort med utväst och fula slingor!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hallå, gävleborgs län har typ sämst sjukvård, men här får man åtminstonde en tid?

flytta I say, flytta.

och gå till doktorn och vänta på tider och allt det där för du behöver dit!

eller så åker du till akuten.

och bitch är skitkul! vad läöskigt att du också spelar det!

vi är verkligen så läskigt lika!

Anonym sa...

what's bitch?