Böcker..
Jag har en massa böcker jag vill läsa. Och läsa klart, heh.
Men två helt nya böcker, Ett brustet Halleluja av Tomas Sjödin och Där lejonen bor av Ylva Eggehorn, verkar jättebra. Nr 1 och 2 på inköpslistan över böcker.
Men hur mycket tid har man att läsa nuförtiden egentligen? Antingen så gör jag det bara, eller inte alls. Och jag har redan minst fem böcker som jag inte har läst klart än. Suck...
Men det är fint att läsa. Skönt och rogivande framför allt... När man får läsa dom i sin egen takt förstås.

Jesus och jag av Adrian Plass kan jag verkligen rekommendera. Enkelt formulerade sanningar, många som är självklara men som oftast har virats in i komplicerade metaforer som man inte förstår, men som man här inte behöver lägga ifrån sig boken för att fundera på. De är redan så avskalade så att man ser kärnan direkt, himla bra för det är bara viktiga grejer som han har skrivit om. Har inte läst färdigt den, men jag längtar! Och Adrian är lika ärlig och rolig som i de He(m)liga Dagböckerna, helt fantastiskt.

1 kommentar:

josefin sa...

Jag vill också läsa Ett brustet halleluja. Jättemycket vill jag läsa den!

Kanske tar den som belöning åt mig själv när jag tagit mig igenom några harry p-böcker, haha!

Jag läser aldrig för mig själv när det är skola, för vi läser så många böcker till skolan.. På sommarlovet läser jag hur mycket som helst, det är lovely!

Du borde verlkigen läsa En halv gul sol. Den är den bästa boken, den är sjukt välskriven och genomarbetad. LÅNG men så oerhört bra.