3 Saker som gör mig lite gladare

1. "Vi har utformat lagringsfunktionen i Hotmail så att den växer med dina behov i en rimlig takt. Det betyder att du bör ha gott om lagringsutrymme om du inte helt plötsligt vill lagra planeten Jupiter i Hotmail. Om du försöker göra det kommer vi att skicka ett trevlig e-postmeddelande där vi ber dig att inte försöka lagra planeter i Hotmail (stegvis lagring av planeter, månar och asteroider är dock ok)."

Det här står varje gång jag loggar in på min hotmail, väldigt roligt och väldigt pick-me-up när man minst väntar det. Man kan klicka bort, men I like it this way.


2. Pampers-reklamen. Ett paket Pampers = Ett vaccin för stelkramp till nyfödda.
Blir man inte alldeles varm i hjärtat? Och dessutom är det en fantastiskt fin reklam med massa söta bäbisar. Jag tycker det är skitbra. Och fint.


3. Jönköpings nya biogas-bussar! Än så länge är det bara 2an som har biogas, men jag har hört att alla statsbussar ska bli nya, mer miljövänliga bussar. Det är också tre blåa tankebubblor på rutorna och min favorit är "Här sitter jag och gör något för miljön..." så mysig! Får mig att bli lite sådär extra lycklig och ler lite för mig själv varje gång jag ser det.



(Just ja... Papegojan i Loka-reklamen också. Den är kul, skitkul faktiskt. ASPARTY!)

Hej!

Inga kommentarer: