Lead me to the cross

Jag har tittat lite på vad jag ska göra av mig själv efter studenten. Vet fortfarande inte.
Jag kan hänga på Johanna och Josefin i Örebro, bo där och jobba, för det finns egentligen inte nån skola/kurser där som intresserar mig. Jag kan flytta till Göteborg, gå bibelskolan i Smyrna eller gå den där fotokursen som Ellen pratade om. Eller så kan jag flytta till Stockholm och gå bibelskola Sthlm, eller bara jobba och försöka komma på nåt. Skulle kunna gå Alterna, men... Jag tycker att det verkar skitroligt, men jag vet inte om det är det jag ska göra egentligen. Det hade nog passat bättre för två år sen, men nu känns det inte som att det är en rätt väg att gå. Och så har jag blivit lite skeptiskt mot att det är på Viebäck mitt ute i ingenstans, förr gjorde det mig inget, men nu så tror jag inte riktigt på att gå en skola som är rätt isolerad är särskilt bra (själva undervisningen är säkert prima, men det är läget jag pratar om), kristna ska väl ändå leva tillsammans med andra, det tror jag Gud menade. But then again, det finns inte jättemånga bibelskolor som ligger mer centralt, ack ack ja ja. Grejen är att det känns inte som att jag ska vara i Sverige. Jag vet inte men, när jag läser om skolor/kurser i Sverige så brinner inte lågan lika klart, som att det kommer att bli likadant som det är nu - leda. Jag är mer lockad av utomlands, även om jag skulle känna mig gudomligt välsignat om jag bara kom till Allingsås liksom, så känns utomlands mer relevant för det där som jag inte vet nästan något alls om, det jag ska göra med mitt liv. Asien speciellt. Det känns som att det är rätt väg. Och jag får fortsätta leta som jag gör nu, och lite extra om grejer i Asien, för att se om det är det Gud vill att jag gör. För jag vet inte om det finns något annat sätt att höra Guds röst, att be och söka, och göra så gott man kan. Även om vi inte är tightast just nu, Gud och jag. Det får ordna sig, det får jag lita på att det gör, på att Han sköter sitt jobb (leading me to the cross)
Nu ska jag titta på film och äta glass. Sen plugga. God bless!

Inga kommentarer: