Ordkonstnärer,


Bortlängtan &


världens finaste.




(fabulous)





Seriöst. Jag har världens finaste kompis, bästa kompis t o m. Josefin Anderson, "so good to me because you bring out the best in me". Även om vi är tjocka helst dygnet runt, haha.
(Jag saknar dig så fantastiskt mycket!)
Jag är full av interniteter, och jag har svintråkigt nu.
Dock har jag vackra bilder som är tagna av en skitsnygg tjej, och dom bilderna är märkra med "look back to when you miss it", och det är varje dag (föresten Josefin, jag tar mig friheten att redigera dom som jag vill).
Jag upptäckte min passion för fina artiklar med väl formulerade meningar, speciellt P-Js (och det är ju jättebra, för jag träffar honom rätt ofta ändå), eller rent allmänt min passion frö "ung tro", och "IKON".
Bara btw: jag är så sjukt frikyrklig ibland. Sickness. Fast egentligen är det väl inte så konstigt, eftersom jag är FRÄLST PÅ RIKTIGT, haha!
Och jag blev företsen helt.. jagvetintevadmanskakalladet när jag fann min nya passion för kristna tidningar, välformulerade meningar och artiklar.
Jag blev fett pepp på att göra min församling lite mer attraktivare och "otorrare". Så jag kanske får igång en satsning för ungdomar, och blir lite mer engagerad i min kyrka.
Det är så sjukt fantastiskt att man kan tjäna Herren på olika sätt, och sjukt underbart att vi alla har olika specialteter att bidra med! I'm totally amazed. Iofs var jag det redan innan, men det kom upp för mig på nytt liksom.
Vi var på nyhem, och nästa år SKA vi satsa på att vara där HELA VECKAN. Det sög att åka därifrån, I love that place.

Kvällsbad och promenader, spontanta vattenkrig, sunk och häng med Jocelyn - ABSOLUTELY FABULOUS! puss på det.
Och jag har massa aspirantord för "Word of the Week" nu. Fantastiskt bra! Det ska komma en s´nart, och jag måste fixa en lisa på dom så jag kommer ihåg.

Idag var min första dag på Grännas äldreboende, btw. Det första jag såg när jag kom dit var en halvnaken äcklig rumpa som tillhörde en äcklig man. Och sen kom det fler såna tilfällen, och ni anar inte hur tacksam jag är för att inte vara undersköterska och behöva göra sånt.
Annars så körde jag dom till träningen och fixade mat. Även om dom flesta gamlingarna där var äckliga, så har jag redan tre favoriter.
Det är en liten tant som jag matade, och hon är så nätt och söt! Den andra är en man som inte hör alls bra, och som växlar mellan att prata svenska, engelska och tyska. Han bara tittar runt med blå, stora ögon, och ser ut som en snällfarbror.
Och den sista är en 101-åring, som verkar hur vis som helst.
De är mina favoriter, även fast dom luktar äckligt, kissar på sig och hostar kaffe i ansiktet på en (thank god for DAX-tvål).
Och jag vet att det är ganska fånigt att säga att dom är äckliga, för dom kan ju faktiskt inte ta hand om sig själva, men man kommer fortfarande inte ihåg det (och för övrigt, så ska jag bara nämna det denna gången, so it's not that big of a deal, since i understand why. Såattsäga.).

Jag blev sjukligt trött efteråt, men det var nog för all sömnbrist. Jag ska satsa på att komma in i arbetsläggtider hädanefter, såattsäga.


Och jag ska lära mig att surfa. Helt seriöst. I LOVE IT. It's a new goal :).

Ciaos, everyone!
PUSS.

4 kommentarer:

josefin sa...

HEJHEJ!

jag ville bara säga att du är sjukt rolig och jag saknar dig sinnessjukt mycket. pusspusspuss.

och det är ju tur att du är FRÄLSTPÅRIKTIGT när jag bara är frälst. så det jämnar ut sig lite.

och det där med äldreboendet..ptjaa..jag kan ju säga som du har lärt mig:
det bra som kommer ur det här är ju att nu vetdu att du inte vill bli undersöterska.
men jag lider med dig ändå.

fast annars så är ju torp himla bra. lite mindre pingstigt. och slightly less köttmarknad. fast det kanske bara är för att jag inte har varit där på ett tag..


jag saknar dig, du är bästbästbäst.

Anonym sa...

HAHA, köttmarknad? fast jag tycker inte att det var så mkt så..eller?


the old ones var fina idag.
jag vet världens mysigaste 101-åring. fantastiskt skön.
jag var ute och gick med tre på raken idag.och det var stekigt varmt, och dom var slightly tunga. inte 101-åringen, men dom andra.

I LOVE YOU, BÄSTING!
puss!

Anonym sa...

fast jag blev sjukligt mycket stött på?
fast oftast inte när jag var med dig, haha..dom kanske såg din skyddande hand över mig?

hur går det med gamlisarna nu, såhär nåra veckor in i jobbet?

LOVE YOU TOOOO!

Anonym sa...

alltså. vi var ju loite apart sådär. vem blev du stött på av? how meny? askul ju! jag vill veta ! :)
jag kände inte köttmarknaden för mkt faktiskt. jag var mest seg och lam och knäpp hela tiden så jag märkte det kanske inte om jag nu blev utsatt.

haha! "if you hurt her, i will hunt you down and kill you", xP
det var kanske det dom såg.

men alltså. han.. ehm. jontes kompis kompis. han som vi har pratat med på crossnet. vad han nu hette. han var lite.. kände du också att han var lite smått speciell, såattsäga?
jag kan liksom inte riktigt sätta fingret på det.

gamlisarna är okej. 101-åringen är min stående favorit. han är alltid snäll och positiv :). dom andra favoiterna spenderar jag inte så mkt tid med, såattsäga.
och den jättetjatiga tanten är jobbigare än jobbigast. i tell you.so not visit her.
och det finns en kille i personalen som kan vara den mest omogna 27-åring jag någonstin stött på.