Idag har jag plockat dom första smultronen, och jag åt faktiskt upp dom också (jag brukar inte tycka om dom så mycket, av någon konstig anledning). Och mamma tog in rabarber och gjorde paj.
Jag ska bli som Jamie Oliver Eller fast, inte riktigt, det är ju bara att jag har samma intresse och jag gillar hans entusiasm. Jag ska slipa mina färdigheter till hans nivå, så att säga.

Idag sov jag till kl.11 ungefär, och det ska bli mer av den varan idag, jag är så fruktansvärt trött!
Tussie är hemma, och mormor har också varit här en sväng på förmiddagen.
Jag, Kaj, och Tuss kanske drar till Göteborg över dagen, men jag tror inte att jag kommer följa med. Måste måla och sova, mycket.
Och jag ska föresten ta tag i min kreativitet. Eller alltså, överföra mina idéer till verkstad, så att säga.

Och snart byter jag layout här. Den nuvarande är mer höstig.

Och det är konstigt att man kan känna sig sårad och dumpad, när man från början faktiskt inte hade några hopp (och jag visste innan att såna som han inte tycker om såna som mig).
Aja. Shit the same.

Och min farmot har dött. Nu på morgonen. Den enda som jag har sett gråta, är Frida.
Inte så att jag inte sörjer farmor, jag älskade henne jättemycket, men jag kanske inte har insett hur mycket än. Och dessutom så tror jag att hon trivs bättre där hon är nu, än innan. Hon var sjuk och trött, och orkade verkligen inte nånting. Fast som tur var, för henne menar jag, så kom all sjuka och trötthet och gamlighet nu det sista året.
Hon tryckte t o m själv på alarmet några gånger, och farmor var ändå alltid en sån som skulle vara stark, tapper, och fixa allting själv.
Hon har varit med om så mycket, och välsignats som få, så det känns bara bra att hon fick komma upp till himlen nu. Och träffa farfar och Jesus På nåt sätt(jag kan nog uttrycka mig bättre om jag får fila på det, men) så är jag glad för hennes skull. Det var jättejobbigt att höra hur hon mådde, och jag kan inte tänka mig hur jobbigt det måste ha varit för henne. Hon var liksom aldrig gammal förrän nu det sista året, och hon blev ändå typ 80 (nåt sånt).

Puss farmor, och hälsa alla där uppe.

Inga kommentarer: