"I don't know about you, but it sure feels like it's fall outside to me, and I'm okay with it. I never thought I'd get to say this but now it's official, fall came 1st of september this year."

Det är sådär sommar-höstigt ute, och jag tror aldrig jag har välkommnat det så som jag har gjort nu. Igår morse så satt jag på trappan och läste i blinding sunlight, och plockade massa övermogna smultron på eftermiddagen(det var verkligen hur många som helst och dom var goda också!), och det var sån sjuk höstkänsla i luften. Det var samma lukt,vind och fukt som det var när man var på fritids efter skolan för 10 år sen, och man var ute i skogen med alla kids och byggde kojor. Samma känsla, samma brådska av att om några timmar faller löven av från träden och alla andra växter blir bruna och oanvändara och fula, så klä på er varmt och ta fram stövlarna, vantar, mössor och era oömma utekläder fort fort fort, ni måste skynda er för snart är sommartiden slut.
Ah. My point is, jag omfamnar hösten, för nu kan man få klä på sig varmtvarmt, lager på lager, och sitta på café med goda vänner och bara mysa. Och den där speciella höstluften kommer, den är fräsch men ändå gammaldags, varm men ändå kall, doftande men ändå speciell.
Och jag saknar Frida. Hon känns rätt höstig, för hon tycker om att klä på sig jättemkt, och det har vi gemensamt. Och dessutom så tänker jag på Frida sittandes i en varm, mysig lägenhet eller på ett café med kuddar, filtar och sjalar, att hon sitter där med en kopp te och skriver. Och utanför fönstret man ser henne genom viner vinden så att glaset skakar, men kylan kommer inte in, och de bruna löven flyger omkring.
Jag saknar min syster, hon är bäst i världen och jag är så sjukt tacksam för henne.
Skulle vilja åka och hälsa på henne, ochjag kommer nog att göra det i höst/vinter. Lätt.
Sen träffar jag kanske Ellen också, om jag åker på Nordic :).

Höst och september är det bästa jag vet just nu, men jag önskar att jag var lite äldre och att jag var någon annan stans i Sverige, Jönköping är så begränsat.

Det luktar klor här föresten.
Ciaos.

2 kommentarer:

josefin sa...

du skriver väldigt mysigt..

Anonym sa...

åh.:)