Okej. Hösten är välkommen. Och Vintern också.
Ja, det är kallt och blåsigt och snöigt och allt. Men. Man får klä på sig många, stora, och sköna kläder. Vad mer kan man önska sig än det, en kopp té och en vän att sitta inomhus på nåt mysigt ställe? Jag hoppas det blir en riktigt Höstig Höst, med gularödaochgrönabruna löv, som finns överallt. Skulle inte det vara riktigt mysigt?

Och sen Vintern, hoppas att den blir Fin-vintrig. Att slasken inte kommer förrän januari/februari, och att man får ha extra mycket ljus och ljusslingor som kontrast mot en mörk himmel (ah shit, sjukt vad seriöst det lät. förlåt!). Det är fint, och jag tycker om det.
Sen har vi ju också min och josefins jul att se fram emot. Det kommer bli den bästa, -helt som vi vill ha den.


Och jag trivs litelite bättre i kyrkan nu. Mateusz är bra. Jag ska få massa fota&redigera -jobb. Ska bli skitroligt. Snacka om att jag är mer sporrad till att spara mina Rudenstamspengar till en Nikon nu! Kollade i pappas fototidning, och där kostade den endast 6-7000. Och när ajg har betalat skulder till mamms och papps, så har jag bara 4000 kvar. Sen så går nog den framtida Rudenstamslönen dit, och kanske lägger jag en 500-lapp i månaden till det kontot. Jag ska kolla hur det där sista går, för den skulle då dras från mitt studiebidrag, och sadly but true så behöver jag ju faktiskt lite pengar! A ja..
Iaf, jag kommer få fota tavlor till ungdomsrummet, och sen Multi också kanske. Och en massa redigeringsjobb också. För Mateusz kunde inte det (och nu måste jag verkligen övertyga pappa om att vi ska skaffa nedladdningsprogram, för jag vill ha CS3! Dock kanske han går med på det när han får veta att det kan kosta slightly pengar).
Jag var föresten på Multi i helgen, lördags för att vara exakt. Jag blev så sjukt överraskade att salen i Skärstad Allians var full, men det visade sig att ungefär hälften var Anebys ungdomskör (en sekund hoppas jag nästan på att få se Gabbe där, men sen kom jag på att kör inte var ngt för Gabbe, haha). Dom var sjukt bra, och jag kan avslöja att det fanns söta människor i den. En hade tom värsta digitala systemkameran (jag såg inte vad för märke, men jag tror det var Nikon, almost certainly), och han var verkligen sjukt söt. Alla i kören var jättepepp och härliga och ja. Dom var riktigt duktiga. Och sen var det klasscafé med film, men Mateusz, Johanna, Karin och jag orkade inte riktigt (sen var vi itne jättepepp för den filmen heller). Men jag träffade Hanna :)! Och hennes syster.. Emelie, hette hon nog. Det var mycket trevligt.

Idag har jag foto. Ska bli så sjukt kul! Dock tror jag att vi mest ska ha teori, men vi kanske får fota och framkalla också. Hoppas det.

Och Frida var hemma i helgen! Åh, älskade älskade syster. Jag tycker om henne. Rätt mycket.
Jag ska hälsa på henne snart. November, Oktober kanske. Och jag vill hälsa på Ellen också. She's so fine.

Ehm ja.. Jag skulle skriva nåt mer, men jag kommer inte ihåg vad det var nu.
Men inte illa för att vara måndag morgon, eller hur.
Öh.Ciao.

4 kommentarer:

josefin sa...

vi kan åka till sthlm på vårt höstlov. men du ska vara här lite också. lova mig det.

(har lovat henrik att han ska få träffa dig, haha)

och jag kommer bli så galet avundsjuk om du skaffar nikonen före mig. ju! menah. lite avundsjuka klarar jag :P

du är bäst.

Anonym sa...

ja! stklm på höstlovet!
jag kan komma till dig på våren omdet är så.

(haha, whaaaaaaaaaaat. jag kommer göra bort mig. antingen bli jätteblyg eller jättepratigochhysterisk. either way, jag kommer gör bort mig.)

moahah. det kommer ju att ta ett tag, det är ju ett som är SÄKERT.att skaffa den där nikonen alltså.

du är bättre! PUSS.

Anonym sa...

men du får komma hit först..så åker vi till sthlm sen, vi har ett helt höstlov på oss juu. det är rätt länge.

(kommeru inte alls det, han kommer älska dig. fast han sa senast idag att han kommer hata tjejer efter gymnasiet. sa till honom då att jag älskar honom. han såg bara ond ut. LÖV MAI KLAAAAS! (alltså, hela situationen var rätt ironisk :P) och det kommer gå braaaaa. han VILL ju träffa dig. och jag har träffat flera av dina vänner så det här är du skyldig mig!)

Anonym sa...

alrightie then.
ska kolla lite med preiser, och hur mkt jag måste spara. shit.


(haha. jag tror inte han kommer att älska mig, nej.(jag är slightly trött och depp och så idag även fast det ska vara den bästa dagen på skolveckan.)
men jaja. will do.)