Jag har (troligtvis) lunginflammation
Uuuuh. Fint att man ska bli sjuk alltså. Precis när man ska göra sitt sista ryck i skolan innan lovet, när man har två veckor att sprida ut redovisningar och lite sånt på.
I och för sig så sov jag inte alls mycket förra veckan och jag sabbade balansen där lite, och mamma var hemma i sju dagar för att hon var sjuk. Jag tycker ändå att jag hade koll på det där med att inte bli sjuk. Förra gången jag var sjuk såhär (inte lunginflammation dock) var i somras efter MBT när jag hade sovit ungefär 4 h i snitt varje natt. Men åh vad jag inte orkar, speciellt när det sätter sig så att man hostar hela tiden. jag blir så sjukt ynklig då (det finns ju värre att bli sjuk i, men jag blir alltid som mest sjuk när det sätter sig i halsen och luftvägarna).
När jag vaknade imorse var det som att jag hade sprungit i minusgrader hela natten och ont att andas och hosta och feber.
Var iaf i skolan till 13.00, examination för efterkrigstidens litteratur med Gregory på svenskan, håltimme med Robban, och sen information om tobak på samhällen. Gick ifrån det sista, Chrrrrrrrrrrister (han har ett sjukt rrr-ljud) sa att jag kunde gå ifrån med gott samvete eftersom jag inte använder tobak, det var himla schysst.
Och nu sitter jag här och försöker andas ordentligt. Lär mig Switchfoots Let it be enough på gitarr (det är nice och jag har saknat det). Hela New way to be Human-skivan är föresten väldigt bra.
Nu ska det kokas te.
Hej.

1 kommentar:

josefin sa...

Sjukt bra låt ja! Sjukt bra skiva!