Fotostudion,
och det slog mig än en gång:
Det här vill jag göra, jag trivs,
precis här,
BAKOM KAMERAN.
Jag lyssnar på Filip & Fredriks sommarprogram, det är helt fantastiskt.
Dom pratar om Empire State Building och dyrkar Lou Reed. Det är så roligt, och jag älskar Filip & Fredrik!
I måndags på fotolektionen som höll på i två timmar utan lärare, men med en helt tillgänglig D40 som substitut. Vi höll på med vår fotouppgift (att likna ett porträtt), fast just på den här bilden vidgade vi våra vyer lite.
Apprå på foto så har mina tankar än en gång fört mig till New York, Paris och Stockholm, som en slags metropol för att faktiskt lyckas, kanske t o m bli uppmärksammad. Men jag lär inte komma dit än på ett tag, kanske om 30 år, haha. Vi får se med det där, fotograf skulle iaf inte vara fel. Inte skolkortsfotograf, GOD NO, snarare mode-/press-/sådär fotograf.
Fast ja. Jag orkar dock inte tänka på framtidsplaner.
Jag vill ha förändring på tillvaron men det är svårt att ens tänka när det känns som att man står orubbligt fast i cement.
Alla dessa frågor! Jag blir vansinnig av allt!
Hejsisvejsi.

3 kommentarer:

Anonym sa...

du kommer komma dit med din kamera! för du är bäst på att ta kort och det är kul att vara modell för dig så alla kommer vilja vara det! jag vill fler gånger iallafalla!! (:

GE MIG DERAS SOMMARPROGRAM! DOM ÄGER! ÄLSKA <3

Anonym sa...

babe!

"If you want it to happen baby
just hold tight and believe
all you gotta do is try
and then try once again
then try a few more times and then try after then"
jill scott

o kom i håg att motstånden finns där för att vi ska få reda på hur gärna vi vill nåt och hur starka vi e.

in the name!

love ella

Anonym sa...

och förresten tycker jag att du ska lyssna in johanna kunin på myspace!