Barrdoft

Jag är i Oskarshamn hos moster och morbror. Bestämde mig för att följa med typ en halvtimme innan mama och papa hämtade upp mig, och jag är nöjd över mitt beslut. Det var länge sen jag var här och jag har saknat det. Jag har suttit i vardsgrummet och löst korsord och suttit på en solig sten i en skog full av barrträd. Fantastiskt faktiskt. Barrdoft och ekblomare, det är Oskarshamn för mig.
Det här är sista helgen innan sydafrikanerna kommer och jag har haft en fridfull helg, även om jag fortfarande är trött (det känns som jag fortfarande är det sen Afrika), så har det varit fridfullt.
Och idag var vi i Berga och fikade och var på loppis. Helt otroligt. Fanns så otroligt fina grejer och fiket var mysigt och jag ska åka tillbaka när jag har ett hem att inreda. Can't wait for the day alltså. Och dom hade ett sånt där vindsrum, stort och med fina fönster som jag verkligen drömmer om att få renovera och göra om. Sa det till mamma, att det är sånt jag vill pyssla med men som jag inte vet vad det är man måste utbilda sig till och bli för att bli en som gör sånt. Hon visste inte heller. Så om du vet vad det är man måste plugga för att bli en sån som renoverar och inreder och designar och målar på samma gång (tänker att hon den där i "bygglov" är en snarlik beskrivning av det jag menar, snarlik), så är du välkommen att höra av dig.
Nu ska jag dricka mjöl och sen sova. Godnatt

2 kommentarer:

elloellenoello sa...

lätt. come to me.
love!

mor sa...

Sa jag inte Inredningsarkitekt ? !!!
/mor