6

Idag (måndag) är det 6 dagar kvar till Alterna. Har varit hundvakt hela dagen och inte gjort nånting nyttigt, bara slappat och hängt med Ellen och Amanda.
Dock så har Mamma varit på Ullared och köpt grejer till Alterna-året. Tvättmedel, schampoo, tandborstar, tops, you name it.
Min mor är en helt fantastisk människa, ser behov innan man själv ens har kommit på dom. Jag kommer sakna min älskade mamma. Typiskt att jag blir sentimental nu innan jag ska iväg men, jag borde visa min uppskattning oftare. Jag vill inte vara den som firar Mors dag en dag om året, jag vill göra det varje dag (det är tur att hon har överseende och älskar mig ändå för jag är dålig på det).
Men det finns så många att älska! Och det finns så många jag kommer sakna! Tack gode Gud för mina vänner och min familj, fantastiska vänner och fantastisk familj.


Imorgon är det begravning för (gammel)Moster Inga. Jag kände henne inte alls, men jag är ledsen för Mormors skull, det var hennes sista syster i livet. Men nu har hon det bra i himlen.
Ska nog skissa fram nåt som jag kan ge till mormor innan jag åker.
Det, och att börja med packningen får bli morgondagens utmaning. Och kanske hänga med Amanda.

Inga kommentarer: