mbt

Imorgon åker jag med 16.01-tåget (tror jag det var) till Nässjö station, där jag och Mimmi sen hämtas för 30 kr, och får skjuts till Viebäck och MBT.
Och iår är ett konstigt år.
Det är inte konstigt av den anledningen att det börjar på onsdagen istället för idag, tisadagen.
Det är bara lite konstigt för att jag nu är så gammal och det kan kännas som att man börjar växa ur "jag-måste-vara-där-hela-veckan-annars-dööööööör-jag". Och det är bara lite konstigt att Johanna och Petrus som är med i årets presidie där bara "de stora" är med, är lika gamla som jag. Nej, det konstiga mina vänner, är att min älskade älskade vän Josefin inte kommer vara där iår. Helt fucked up. Det gör mig inte alls lika peppad (fast misspeppandet började egentligen i smått förra året) som jag har varit förut. Det är uppochner-vänt och så himla trist.
(fast jag hoppas fortfarande på att övertalningen lyckas och hon kommer ner till helgen)


Nu ska jag laga byxor. Och packa. Sen helst titta på film (my love: www.moviestream.se). Och sen vakna upp imorgon och irra runt lite.
Tjohej!

1 kommentar:

Mathilde sa...

åh. det är verkligen lite halvt att hon inte kommer vara där. Men, jag tror vi kommer få en bra "vecka" där ändå, för vi har ju Gud och varann... Jag håller för tillfället på att panikpacka då jag lite smått glömt bort den biten med själva resan... jag åker ju liiiite tidigare än er, närmare bestämt 06:58 från hudik. heldag med Sj, jippie!

Sov så gott och tack för filmlänken :D