Say you'll come and set me free,
say you'll wait, wait for me
Coldplay är ju så sjukt bra. Jag ska börja lyssna på dom igen. Speciellt a rush of blood to the head är bra. tycker jag. Och den här låten skulle inte vara alltfel att lära sig.
Och idag har jag läst världens roligaste dikt! Emma Vo's kompis Adam hade skrivit den x).
A friend in need
is a friend indeed
but a friend with weed
is a friend i need.
Och man vet sammanhanget också så är det roligare, iofs. Men iaf, galet roligt!
Det var länge sen jag skrev, så nu måste jag skriva massa strunt, bara för att det var länge sen jag skrev och att jag inte har så mkt vettigt att skriva.
Eller.
jag pratade med Dear Jocelyn sent igårkväll. 2 timmar. Och jag somnade direkt efter, vid halv tolv, ungefär. Det var jättebra för att jag försov mig (iofs har det blivit en vana numera. fast i måndags så vaknade jag när jag egentligen skulle upp, men då hade jag personlig andakt istället. Sjukt skönt!), och jag skulle ha nationellt prov i Spacka från 8.00-11.30. Underbart, eller hur? Sådär skönt sömnig och dåsig (dock var det provets fel också. Jag höll på och somna under läsförståelsen). Fast det var så värt det!
Och föresten så gick hör-och läsförståelsen realtivt bra jämfört med uppsatsen, som jag visste sen innan skulle bli en katastrof.
På första delen (hör.) så fick jag lite bråttom, för dom pratade snabbt, och jag hade inte kommit igång med kvickheten.
På andra delen (läs.) så gick det nog ganska bra. Jag förstod det mesta, men det var ändå ganska jobbigt, och jättelama och tråkiga texter.
Och tredje delen gick som väntat. TOTAL katastrof. Jag vet att jag suger på spanska uppsatser. Vi skulle svara på ett brev, massa frågor, och göra en vägbeskrivning till en karta. Jag skrev lite mer än en halv sida, kasnke, och det var pinsamt.
Men. Jag är glad att det är över, och det får gå som det går. Jag får iaf G. förhoppningsvis.
De jobbiga saker som ligger framför mig nu är bara svenska redovisningen, men den får vi ha om vad vi vill så egentligen är det inte så svårt. Historian, hemskrivning som det kommer vara två sidors svar på varenda en av de 10-18 frågorna, ska vara inlämnat nästa vecka, och jag har inte börjat än, heja mig! Engelskan, ett mvg-arbete om fattigdomen i bolivia, eller trafficking, eller ngt annat som jag tycker är viktigt, på 2 sidor eller mer + redovisning. Och engelska natinella, pratdelen. Det krångliga med allt detta är att det ska vara färdigt nästa vecka, och veckan efter, och jag är en sista-minuten människa.
Men, har jag klarat Dante, Venus och 2 nationella, ska jag klara det där. Och dessutom så har vi i princip fått ledigt från bilden på torsdagar, så då kan jag göra stuff där också. Det kan gå bra.
Men allt blir vad man gör det till (vilket är mitt nya motto, btw), och har man Robin vid sin sida kan det lysa upp. Risken är bara att det blir mindre gjort, men man blir definetivt gladare :D.
Kul att veta mitt skolliv, va!

So long, friends.

Inga kommentarer: