terrifying.

idag på busshållplatsen så var det nog det mest läskiga som har hänt mig på länge.
jag stod och pratade med joppa och lotta när en JÄTTEFULL man kom till hållplatsen och skrek och sa att han var kåt till en tjej. när han blev avvisad där, och skulle gå iväg med sin (ickefulla, tror jag) kompis så stannade han till vid oss och började prata med lotta.Han frågade om han var dum ihuvudet och Lotta sa att han skulle gå därifrån. då började han knuffa på henne, och hans kompis försökte hejda honom, och jag och joppa visste inte rikitgt vad vi skulle göra. sen när han "var färdig" med lotta så gick han fram mot alla som hade backat och frågade mig om han var dum i huvudet.jag sa nej, det tror jag inte, och skulle precis till att gå därifrån när han slår till glaset JÄTTEHÅRT, och jag stod precis intill glaset.jag höll på att dö av rädsla, och sprang till jennie som stod en liten bit bort. Den fulla mannen gick tillbaka till lotta och joppa och började slå efter dom, så då sprang dom iväg. Jag trodde att han skulle bärja misshandla och våldta alla ett tag. och då överdriver jag itne ett dugg, för det var han kapabel till.
och det var hur läskigt som helst, och jag fick värsta chocken.och jag tror att jennie började gråta, och lotta och joppa också tror jag. det var verkligen hur läskigt som helst.
Det är synd om människor som dricker sig fulla. Och det är bara dumt att dom gör det.
Speciellt också, när dom har aggressiva tendenser.
Det är ju livsfarligt!

Innan idag så har jag flummat med lovisa (som äntligen avr i skolan :D!), och fått 400 kronor, och satt upp jobbiga lappar utomhus när det var JÄTTEblåsigt ochJÄTTEkallt! Mina fötter var som istappar efteråt.
Sen på bussen träffade jag Julia. Senare också Linn, som jag inte känner sådär jättebra, men som är hur rolig och snäll som helst!

Imorgon är det skola till 16.00 och kladdkaksbak(som vi för övrigt ska poison'a, moahaha) med Cecilia :).
På torsdag är det en spanskalektion och sen ledighet.
Och antingen på Torsdag eller Fredag så ska man äta lunch med Amanda på IKEA, och julhandla det sista.
Och så ska jag göra färdigt julklapparna.
(josefin, din födelsedagsptresent kommer att dröja lite. förlåt.men du får den nästa gång vi ses efter nyår. ok?)

Inga kommentarer: