The Incredibles.
(top 5 i disneyfilms-listan!)


Den "lilla avhandlingen", som jag skulle skriva i förrgår(?), om hur twisted världen var sket sig totalt. Istället så bröt jag ihop av frustration på Fredrik Reinfeldt och hans ondsinta kumpaner.
(Jag har stort lust att svära åt dom, men. Eftersom jag försöker vara en god kristen, så ska jag inte göra det.)
När jag hade torkat mina sista tårar så sa pappa att jag borde gå med i grön ungdom eller ssu.
Men sånt är seriösa saker, och det är mkt lättare att bara klaga. (Jag vet att jag itne kan klaga med rätt på den nya regeringen, eftersom dom bara har suttit där en månad, MEN, heter man Stina Vingren så får manfaktiskt det. faktiskt.)
Fast jag behöver kasnke en utmaning. Hm.
Vi får se.

BRIGHT EYES! varför har jag inte lyssnat på dom förut! Bright eyes och Viktor Olofsson är ... ja, det är obeskrivligt hur mkt jag gillar dom.


Och allt suger (inte bright eyes och viktor olofsson).
  • Snö. NEJ TACK, INTE JUST NU.
    Snö betyder kyla och blask. Iofs roliga saker också, men jag är inte på det humöret nu.
  • Josefin (Inte josefin som person). Hon är inte här. Jag vill att hon ska vara här och sura med mig. I need her with me.
  • Amanda och Julia. (Åter igen, inte som personer.) Dom får vara i soliga spanien utan snö. Bad, sol, bergsklättring(tror jag att dom skulle göra iaf), chansen att prata spanska.
  • Camilla. (Inte som person blablabla) Hon är på teneriffa!
  • Emma( blablabla) Hon är i england!
  • Stina m! (blablabla) Hon är i Umeå!

I can go on, and on, about everyone who does not have to be here, in this godforsaken place.
Okej, kasnke inte godforsaken place, men. Dom har åkt iväg för att ha roligt. Tji fick jag som trodde att det skulle bli roligt och skönt att vara hemma.

Och det är kallt. Så kallt,kallt,kallt. Jag fryser ihjäl.
Och jag har ändå 3 lager på mig!

gaah.

2 kommentarer:

josefin sa...

åh. jag saknar dig.

det finaste jag kan höra från dig just nu är Jag vet

typ..
- Det här är nog min favoritlåt
- Jag vet

du vet så mycket mer om mig än du själv anar. (Ja, det skulle vara du där)

jag behöver veta att du vet.
(jag behöver se dig i ögonen och räkna dina andetag hela natten)

josefin sa...

förresten råkade jag skriva en sak och det är till dig och jag ville ge dig den på nåt vis. jag orkade inte blogga in den, för jag är rädd att folk blir trötta på att höra om dig, och du är aldrig inne på lunarstorm eller msn. så du får den i en kommentar istället. om du tycker om den kanske jag skriver ner den och skickar den till dig. (eftersom vissa människor är så himla sega med att skriva brev)
men ja. here it is.


större än tekoppar
som är fyllda till bredden
med ditt favorit chai.

du råkade nog hitta mig
bland glasskärvor
glassplitter
och satte ihop det lite
hippt som happt
och du trodde att jag var vacker
(men duvet, det var spegelskivor)

du drog upp mig
och när jag väntade på att du skulle
putta ner mig
så att jag skulle få åka fritt fall utan skyddshjälm igen
(som alla andra gjort
dom bara drar upp och puttar ner)
kramade du mig
och sa

vi ska leva tillsammans, du och jag
var vi än befinner oss
venezuela och libanon
(vi ska se det tillsammans)

och våra barn ska bo grannar
och vi ska låna socker
och mjöl av varandra
var dag.

och vi ska leva, älskling
vi ska leva

(du kramade mig igen och jag svarade)

vi ska andas ikapp och bara vara
två meter ifrån varandra högst
(56 mil är tillräckligt långt för att äta upp mig 2654 gånger om)
och vi ska andas glädje och
våra armar ska alltid vara utrsträckta

jag vill bara sträcka ut min arm
genom datorskärmen
och snudda vid din kind

jag vill leva, jag vill skratta, jag vill gråta
och det bästa är att jag vill göra det med dig

eller nej, förlåt
det allra bästa är att du vill det samma.


(inte riktigt rätt radbrytning, men aa. gå in på poeter.se och sök på temugg. den som heter stina är den. då är det rätt radbrytning)

puss snygging