I haven't been the greatest one,
when it comes to write letters.

I didn't mean to let it slip by. I was just so caught up in everything around. It's hard too se what you're missing, when all you can do is to look forward, just to keep focus.
förlåt.

jag har lust att skriva
ensåndär jättevacker dikt,
som egenltigen
bara du kan skriva.

för du kan skriva ord
och få dem att kännas
som en hand i min.

Som får det att kännas
som att du sitter precis här,
knappt 10 cm ifrån mig.

Även fast jag tittar på "Ten things i hate about you",
så bli den aldrig lika rolig som när du är med.
Det blir inte lika roligt,
att upprepa repliker,
istället blir varje upprepat ord
en till knut av längtan i magen.

Och även fast center troligen är det godaste i den här världen,
så har den också mist lite utav smaken.
Smaken liksom lyser med sin frånvaro,
precis som din, här hos mig just nu.

Och jag har blivit lite rädd för att mina ord
inte ska vara lika kärleksfulla,
lika meningsfulla,
som dina är för mig.
Varje gång jag läser nånting
som du har skrivit så blir jag helt..,
tjaa, man kan säga " då brister själen ut i lovsångsljud".
fast mestmestmest, tårar.
JAG SAKNAR DIG SÅ URBOTA MYCKET JOSEFIN ANDERSON.

det vore mkt lättare att ta tag i själv, om jag visste
att allt jag behövde göra skulle vara att ropa,
och så skulle jag höra din fotsteg närma sig.

Man tar gärna ett steg
in i bakgrunden,
när andra kan göra det bättre.
Det är lite så ibland, gällande allt möjligt.
för jag har inte dig här, som påminner mig
om vad jag kan.

jag har lite svårt med att se Stina Vingren som en person
som kan, och som också kan göra olika saker bra.
Det är väldigt svårt att se ibland,
för det blir aldrig så bra
som det skulle kunnat bli om du var här.
Du vet, det där med relativitet.


I know I haven't been
the greastest one
when it comes to
write letters.

But I hope you
like me anyway.



Josefin Anderson är nog det bästa som har hänt mig.
So good to me, because you bring out the best in me.

All kärlek på den här jorden räcker inte till,
det är nog mer i stil med Joh.3:16 -kärlek som beskriver bäst.
There is no chance in universe, that I'll stop loving you.
'Cause baby, I'd die for you.








(och brevet kommer. Det kommer.)

2 kommentarer:

josefin sa...

åh, älsklings, älnsklingsdu, jag saknarsaknarsaknar dig, och jag vet inte hur meningsfulla mina ord är för dig, men dina ord lyser upp min värld, för ibland blir jag rädd att jag inte alls betyder lika mycket för dig som du får mig, men du, vi kommer aldirg skiljas, och det var så fint, det du skrev, jag måste bara upprepa: att hålla din hand och veta att vi aldrig kommer släppa. jag väntar på brevet, men du måste inte jäkta, det är okej.

josefin sa...

och du, jag älskar dig. som en mamma älskar sitt barn, älskar jag dig. i hela hjärtat, i hela själen och sen spelar det ingen roll hur många månader jag får vänta på brev, för själva grejen med att du lever är så mycket större. och ibland vill jag bara spy på hela jorden, spy och spy och spy, för jag är så dålig när jag inte är me dig, jag är så halv, jag är så nedstämd. och igår råkade jag säga "SKITBRAAA!" och lyssnade efter någon som skulle svara, men det enda jag hörde var bilarna som åkte förbi mig, dom bara svischade. och du var inte där. du väntade inte på bussen på en iskall busshållplats med mig. det är aldrig kallt när du är med. värmen du ger mig värmer hela mig, och jag som alltid fryser kanta av mig en av mina ylletröjor. och tårarna rullar överallt, dom letar efter dig, älsklingsbästis, men du är inte här. jag hatar dom där femtiosex milen, är det något jag hatar är det dom. och jag hatar att säga något du skulle skratta åt, för ingen förstår. ingen, ingen, ingen förstår. du är den bästa vännen som finns. fast för mig är du inte en vän. jag vet inte vad, men det här kan inte hända ofta, och vi har sån tur. du är min syster, men ändå mer. du är min soulmate, min stjärnsyster, men bästis. och du? förlåt för alla långa kommentarer. jag saknar dig bara så mycket att det är svårt att sluta skriva, det är svårt att släppa det där lilla, lilla utav dig som jag har framför mig just nu. sisterstar, i love you.