GORGEOUS!


Snygg tjej det där alltså.
Jag ska försöka anstränga mig till en sån där skön klädstil,
som egentligen bara är snygga mysiga kläder.
I'll try it baby.
Idag: åkte med den tidiga bussen till skolan för att jag skulle fixa lite på textilen, och sen skulle jag haft fotoprov+lektion i två ½ timmen, MEN, våran lärare var borta idag igen. Så jag har spenderat ca. 5 ½ onödiga timmar i skolan idag, kunde haft en skööön sovmorgon till kl.13..
Men ja, jag hade till slut mitt utvecklingssamtaql, vilket var ganska bra. Framförde min brist på motivation men också hoppet om dess återkomst, och klagade lite på lärarna i vissa ämnen, osv osv.
DET ÄR FÖRESTEN DAGS ATT STÅ UPP FÖR VÅRAN CAROLA!
Varje gång jag ser henne så drabbas jag direkt av tycka synd om-kämslor. Hon kan ju inte göra nånting utan att hon blir narrad och hånad för det. Trots det, så är hon Sveriges största stjärna och väldigt omtyckt av flertalet i Sverigen.
På Babben& Co i lördags så var dom så sjukt elaka! När hon satt i heta stolen och skulle hålla tillbaka skrattet, så märkte man ganska direkt att det itne skulle vara så svårt, för det är ju itne kul när dom hånar. Det var liksom över gränsen för självdistans, för mycket (och det var inte bara komikerna som gjorde det, även de andra gästerna fast på ett rätt diskret men sjukt dissande sätt).
Och så som dom "skojade" om hennes religion, så skulle dom aldrig våga göra om det satt en muslim där! Jag blir så arg av det här att det skulle vara mer "okej" att skämta om kristna, och jag tycker det blir ännu mer påtagligt i Carolas fall. Vad har hänt med alla omtänksamma svenskar?
Carola är inte min favoritartist, men hon är bra och har helt klart en av de största svenska talangerna, men det borde inte vara såhär, att bara väldigt centralt uttalade kristna kändisar får ta all skit (just nu kommer jag inte på någon mer än Carola, men jag vet inte, vem mer är det?), från oartiga svenskar (vad gör kristna uttalade artister sämre egentligen än de som inte har uttalat sig om sin religion? Nej just det, ingen!).
Jag trodde Sverige hade kommit längre än såhär, den här sekulariseringen är bara låg när den uttrycker sig såhär.
Nu är det föreställningar! Jippi! Man känner sig så sjukt kulti och djup av det! Hihi.
Peace out

4 kommentarer:

Anonym sa...

Är det mary-kate eller ashley på bilden? den snygga tjejen. Jag har aldrig lärt mig att se skillnad på dem. Jag tvivlar på att det finns någon skillnad mellan dem överhuvudtaget... Det kanske inte ens är en av Olsentvillingarna förresten? haha. nu börjar jag svamla, snälla stoppa mig. :s
ps. jag gillar inte annelie längre.

Anonym sa...

jag tror.. det är ashley.en olsen iaf..eh. ahaha! jag har nog inte heller gjort det faktiskt haha! (men ajg vet inte det kanske itne spelar ngn roll?)
du är kul cybil.

varför gillar du itne annelie?

josefin sa...

folk tycker att det är mer okej att driva med kristendomen för att dom (vi) är uppvuxna i ett kristet land med kristna värderingar, och kristendomen är en kyckling det är lätt att hacka på, so to say.

och det är så sjukt störande med människors inställning till kristendomen, att dom inte fattar vad det handlar om, att få höra "alltså, inget ont mot kristna men många är ju lite knepiga..."

folk har helt enkelt fel bild av vad kristendom handlar om, och det gäller både okristna och kristna.

men nu svävar jag ut jättemycket, men jag tror helt enkelt att det handlar om att vi bor i ett kristet land, och många har blivit skadade av kristna med konstiga värderingar och många överför den avskyn dom har fått från det till sina barn och så går det vidare.

mja. nåt sånt...
(att sverige är så sekulariserat hör också till alltihop.)

josefin sa...

och nej, jag vet inte varför jag alltid kommenterar en vecka efter att jag läst :P

och ja, det måste vi! (prata nyår, alltså

fick du mitt sms igår?
(det verkar vara något fel på din mobil killen!)