Kvällstankar...

...om vad som egentligen är "min grej".
Jag funderar på det där som man vet är sanning som gäller alla, men som man inte helt lättvindigt tänker gäller en själv. Som det kan vara ibland, åtminstone för mig om jag och mina osäkerheter ska vara ärliga (för dom är ju faktiskt allas sällskap). Jag har så många människor runt omkring mig som är så duktiga på att göra just det dom gör. Det är liksom som hela deras personlighet sipprar ut i all de gör, oavsett om det är nåt så vardagligt som att plantera om en blomma eller något som är tokseriöst. Det är fantastiskt fascinerande att se människor, att betrakta dem och se hur de fungerar funderar och växer. Det är bland det finaste jag vet tror jag. Och det är otroligt välsignat att få ha fantastiska systrar och härliga vänner omkring sig att inspireras av när man går i tankarna om vad man ska göra av sitt liv. Att få det bekräftat att det gäller mig också, att jag också har en grej. Och återigen bli fullt övertygad av att det egentligen inte bara är EN grej utan flera.
Kommer närmare svaret ikväll. Som jag längtat. Kan nästan se det skriftliga, konkretiseringen av det där jag försökt hitta.
Skön grej. Alltihop.
Gud är god amen halleluja.

Fridens liljor!

Inga kommentarer: